حســـبنا‌الله و نعـــم الوکیل

ورود به سایت

نام کاربری*
رمزعبور*
مرا به خطر بسپار

ثبت نام

فیلد های ستاره دار(*) را پر نمایید.
نام*
نام کاربری*
رمزعبور*
تکراررمز عبور *
ایمیل*
تکرارایمیل *
کدامنیتی*
تصویرمجدد

گزارش تحلیلی دکترسهیل طاهری در خصوص اولین جلسه هیات مدیره دوره سی و یکم کانون وکلای دادگستری مرکز/1

نوشته شده توسط  شهریور 09, 1399

گزارش شماره ١

امروز یکشنبه ۹۹/۴/۲۹ اولین فعالیت صنفی ام در کانون وکلای مرکز، با حضور در اولین جلسه هیات مدیره دوره سی و یکم آغاز شد.از باب رابطه وکیل و موکلی وظیفه خود میدانم گزارشی تحلیلی از جلسه امروز از نگاه خود، خدمت همکاران، خصوصا عزیزانی که با رای آنها انتخاب شدم،ارائه نمایم؛
۱-دستور جلسه انتخاب هیات رئیسه(رییس کانون مرکز،نواب رییس،بازرسین و دبیر) بود.

۲-اکثریت این دوره،مثل هیات مدیره دوره قبل،با طیف موسوم به «تشکل علمی»است که خاستگاه آن دانشگاه آزاد تهران مرکز و متشکل از ۷ عضو اصلی در این دوره،اقایان مالکی،زاهدپاشا،حسن زاده،روحانی،دیوسالار،سمامی و خانم حامدتوسلی است.

۳-اقلیت هیات مدیره از مستقلین و سایر طیفها،متشکل از ۵ عضو اصلی آقایان آذربایجانی،حجتی،غفاری فردوئی،حبیبی و خانم ضرابی است.

۴-در انتخاب هیات رئیسه،با تحمیل مهندسی انتخاباتی اکثریت بر اقلیت،همه کرسی ها را طیف اکثریت گرفت و عملا طیف اقلیت که بعضا از معمرین بوده و بالاترین تعداد آراء وکلا را کسب نموده اند،از مشارکت در مدیریت کانون وکلای مرکز حذف شدند.

۵-حذف مدیران اقلیت می تواند به منزله حذف بخش عظیمی از پتانسیل نهاد وکالت و همکاران همسو با آنها از اداره کانون وکلا و مقابله با هجمه های بیرونی باشد.اتفاق نامبارکی که متاسفانه در دوره قبل نیز شاهد آن بودیم و تبعات مخرب آن نیز دامنگیر نهاد وکالت شد.

۶-طیف اکثریت میتوانست با اعطای صرفا یک کرسی نائب رئیسی به طیف اقلیت که تاثیر چندانی نیز در تقسیم غنائم و تسویه بدهی های انتخاباتی آنها نداشت،هر ۱۸ عضو هیات مدیره یعنی کل پتانسیل کانون مرکز را متحد و متفق کند.اما تقدم منافع شخصی و تشکلی،بر مصالح نهاد وکالت،مانع از این مهم شد.

۷-انتخاب این رویکرد حذفی توسط طیف اکثریت،بدین معناست که در ارکان کانون،کمیسیونها،دادگاه و دادسرا نیز بخش عظیمی از پتانسیل همکاران کانون مرکز و نخبگان و شایستگان،حذف خواهند شد.

۸-اتفاق نا مبارکی که امروز در کانون وکلای مرکز افتاد،نتیجه انتخاب ماست.اگر ۷۰ درصد همکاران واجد شرایط رای دادن،که در انتخابات شرکت نکردند،شرکت میکردند،اگر بر مبنای شایسته سالاری رای میدادیم،اگر رفاقت،معامله،نفع شخصی و تشکلی و باند و فرقه را در انتخابمان دخیل نمیکردیم،امروز هیات رئیسه نیز با معیار شایسته سالاری انتخاب میشد وشایسته ترینهای ما برای ما تصمیم میگرفتند.

۹-اگرچه امروز حدودا نصف پتانسیل کانون مرکز از اداره این کانون حذف شد،اما قطعا این اتفاق تاثیری بر عزم حذف شدگان، جهت خدمت به همکاران و تلاش در راستای اعتلای نهاد وکالت و همکاری با طیف اکثریت نخواهدداشت.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 09 شهریور 1399 14:24
دکتر سهیل طاهری

وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز 
رتبه 3 آزمون اختبار کانون وکلای مرکز –تهران در سال 82
عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه
رتبه 2 ورودی دکترای حقوق خصوصی دانشگاه شهید بهشتی سال 82

وبگاه: drsoheiltaheri.com
  1. تازه های سایت
  2. مطالب تصادفی
  3. نظرات

  سعادت آباد، نبش خیابان 32، پلاک 116، طبقه چهارم، واحد 9  

  021-88689911-3  

  info@Drsoheiltaheri.com  

  www.drsoheiltaheri.com  

تماس با ما